Meedoen?

Door alle Buurtdorp-activiteiten is er genoeg te doen voor iedereen. Zo kunnen sportievelingen die graag wandelend een frisse neus halen samen op pad op maandagochtend en wie cultuur wil snuiven maar daar graag gezelschap bij heeft, kan zich aansluiten bij de theater- of museumclub.

Regelmatig en onregelmatig terugkerende activiteiten

De activiteiten vinden doorgaans maandelijks plaats op een vaste dag, de derde donderdag van de maand is er bijvoorbeeld de eetclub. Maar we hebben zo nu en dan ook andere activiteiten. Dit jaar 2021 gebruiken we Burendag om extra koffie met vlaai uit te delen aan buurtbewoners. Afgelopen jaar hebben we Koningsdag buiten gevierd met een taartje van Out, op de mooiste plek van Ouderkerk, achter de kerk aan de Amstel. Soms doen we mee als vrijwilliger bij extra activiteiten van Coherente. Maar we spreken bijvoorbeeld ook af voor een apart bezoek aan een bijzondere tentoonstelling in Groningen. Jaarlijks houden we onze nieuwjaarsreceptie en vaak een bijzondere bijeenkomst over een actueel onderwerp.

Alles kan en niets hoeft. Alle activiteiten zijn vrijblijvend. Aanmelden is alleen nodig om de informatie op de juiste plek te krijgen. En ideeën voor nieuwe activiteiten zijn altijd welkom. Gezamenlijk worden die dan uitgewerkt en geïntroduceerd zodat nog meer mensen een activiteit van hun keuze kunnen vinden in het aanbod van Buurtdorp.

Ieder betaalt zelf de kosten die gemaakt moeten worden voor bijvoorbeeld entree of vervoer. Voor elke activiteit is dat weer anders.

Kijk bij Activiteiten om te zien hoe het aanbod nu is.

Wil je meer weten? Mail dan naar buurtdorpouderkerk@gmail.com.